A kormány még ebben az évben kiírja az M100-as út, azaz az M1-es autópályát és Esztergomot összekötő autóút feltételes közbeszerzési eljárását.
A projekt már évekkel ezelőtt felmerült, 2022-ben azonban felfüggesztették. A napokban azonban Lázár János közlekedési és építésügyi miniszter a témában egyeztetett a térség országgyűlési képviselőivel. Ezt követően a miniszter közösségi oldalán számolt be a találkozóról.
Lázár János úgy fogalmazott, a Fidesz kormány stratégiai célként határozta meg, hogy minden megyei jogú városba 2×2 sávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni. Mára csak 3 ilyen város maradt, és most Esztergomon van a sor.
A miniszter kifejtette, az M100-as, amely az M1-es autópályát kötné össze 32,3 kilométer hosszon Esztergommal a legkomplexebb az összes hasonló projekt közül. Az útépítés nehézségét és magas költségeit mindennél jobban szemlélteti, hogy Magyarországon ritkán szükséges műszaki megoldásokra, így 3 alagútra és több völgyhídra is szükség lesz a kivitelezés során.
Ezzel párhuzamosan pedig megkezdik a 10-es számú főutat tehermentesítő elkerülő út, az M10-es (Budapest–Kesztölc közötti szakasz, kétszer két sávos) gyorsforgalmi út tervezését is. Ezek a beruházások több tízezer ember napi közlekedését könnyíthetik meg jelentősen.
(Címoldali képünk illusztráció)